Tickets en bestellen

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen > Tickets en bestellen

Tickets kopen

Hoe kan ik tickets kopen?

Theatertickets kun je op drie manieren kopen bij Orpheus: online, telefonisch of aan de balie van de theaterkassa.

Klik hier voor alle informatie over het bestellen van tickets:

Bestelinformatie

Kan ik samen met mijn ticket(s) alvast een pauzedrankje afrekenen?

Dit is niet nodig, Orpheus heeft bij de meeste voorstellingen een zogenaamde portemonnee-loze pauze.

In de pauze van de meeste voorstellingen heerlijk genieten van een drankje zonder te betalen; de kosten van het drankje zitten bij de ticketprijs inbegrepen. Heeft de voorstelling geen pauze? Dan ontvang je je drankje na afloop van de voorstelling. Als de voorstelling niet inclusief een drankje is dan staat dit op je ticket en op onze website.

Als ik tickets koop via derden, zijn deze tickets dan wel geldig?

De theaterkassa van Theater Orpheus, Eventim, de Nationale Theaterkassa (NTK), Guts tickets en de ANWB zijn officiële verkooppunten voor de voorstellingen in ons theater. Als je tickets koopt via andere aanbieders kunnen wij de geldigheid van deze tickets niet garanderen. Wij raden dit dan ook ten zeerste af.

Is het verplicht om een ticket te kopen voor mijn kind wanneer hij/zij bij mij op schoot kan zitten?

Op last van de brandweer mogen er geen twee personen op één stoel zitten. Voor je kind dien je een ticket te kopen, zodat hij/zij een eigen stoel heeft. Bij de informatiebalie kun je gratis een stoelverhoger afhalen.

Online bestellen

Hoe werkt online bestellen?

Tickets bestellen via Orpheus.nl is gemakkelijk en snel. Klik hier voor een uitgebreide uitleg over online tickets bestellen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord en adresgegevens veranderen?

Je kunt eenvoudig je persoonlijke gegevens en je accountgegevens veranderen via Mijn Theater. In het menu bovenaan de pagina zie je een icoon Login of met je initialen. Daar kun je inloggen in de Mijn Theater omgeving, of direct je gegevens wijzigen.

Welke plaatsen krijg ik als ik online bestel?

Bij het afrekenen van je winkelwagen kun je per voorstelling kiezen voor 'Zelf stoelen kiezen' om op de plattegrond van de theaterzaal stoelen te selecteren door de stoelen van je keuze aan te klikken. Tip: klik met de Control-toets ingedrukt om een verkeerd geselecteerde stoel te deselecteren.

Daarnaast kun je ook kiezen voor de best beschikbare zitplaatsen door op de knop 'Automatische plaatsing' te klikken. Het systeem kiest dan zelf de beste plaatsen die nog beschikbaar zijn in de zaal.

Ik krijg bij mijn reservering online een foutmelding, hoe kan dat?

Je reservering komt in dit geval niet goed in ons systeem. Stuur een e-mail naar info@orpheus.nl of neem contact op met de theaterkassa via 055-527 03 00.

Mijn bestelling werd vroegtijdig afgebroken. Ik zie dat mijn plaatsen nog wel gereserveerd staan in het systeem. Hoe weet ik of de ticket(s) wel of niet voor mij gereserveerd zijn?

Als je bestelling vroegtijdig wordt afgebroken, heeft de reservering niet plaatsgevonden. Je stoelen blijven nog tijdelijk in het systeem geblokkeerd staan, maar deze worden later vrijgegeven. Begin je bestelproces opnieuw om tickets te bestellen, of neem contact op met onze theaterkassa op 055-527 03 00.

Is het mogelijk om ticket(s) waar korting voor geldt of waar een actiecode voor nodig is online te bestellen?

Dit is per kortingsactie verschillend. Kijk bij de voorwaarden van de actie hoe je je ticket(s) kunt bestellen. Let op: acties en kortingen zijn niet van toepassing op reeds gekochte tickets.
Indien bestellen via de webshop niet mogelijk is, neem dan contact op met de theaterkassa via 055-527 03 00.

Kan ik mijn theaterbonnen, PODIUM Cadeaukaart of Orpheus Cadeaukaart ook gebruiken voor het online bestellen van ticket(s)?

Online betalen met de PODIUM Cadeaukaart en Orpheus Cadeaukaart is mogelijk, theaterbonnen kun je niet online inwisselen.

Online betalen met de PODIUM Cadeaukaart of Orpheus Cadeaukaart gaat als volgt: onder het krasveld van de PODIUM Cadeaukaart staat een code. Ga naar de webshop van Orpheus en vul deze code én het cadeaukaartnummer in in het daarvoor aangegeven invulveld. Is het totaalbedrag van je bestelling hoger dan het tegoed op de cadeaukaart, dan wordt het tegoed in mindering gebracht op het totaal van je bestelling en kun je het restbedrag via de normale wijze voldoen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?

Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in je e-mail.

Als je na 60 minuten nog geen bevestiging hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de theaterkassa op 055-527 03 00.

Heb ik bedenktijd op mijn aankoop?

Volgens de Wet Koop op afstand krijgen consumenten 14 dagen bedenktijd op een online aankoop. Voor theatertickets geldt echter een uitzondering. Ook wanneer deze via internet zijn aangeschaft krijgt de consument geen bedenktijd. Deze uitzondering is nog steeds van kracht.

De wet Koop op afstand is in het leven geroepen omdat je bij een koop via internet niet precies kunt zien wat je koopt. De consument krijgt de gelegenheid om het product bij ontvangst te beoordelen. Bij een theatervoorstelling is het nu eenmaal niet mogelijk het product te beoordelen tot je de voorstelling ziet.

Daarom is de bedenktijd 'niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.' (BW7, artikel 46i3). Bron: www.vscd.nl.

Kan ik online rolstoelplaatsen reserveren?

Nee, je kunt geen rolstoelplaatsen reserveren via internet.

Neem voor het reserveren van een rolstoelplaats contact op met de theaterkassa via 055-527 03 00. Onze medewerkers helpen je graag bij het vinden van een passende plaats.

Is het printen van mijn e-tickets verplicht of kan ik ze op mijn telefoon laten zien?

Nee, het is niet noodzakelijk om je e-tickets te printen. Met een smartphone kun je de e-tickets daarop downloaden. Stel de helderheid van het scherm voor binnenkomst goed in en zorg dat je de tickets gereed hebt bij binnenkomst in ons theater.

Telefonisch en aan de kassa bestellen

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Online bestellen gaat het snelst en is zeer eenvoudig, maar tickets kunnen ook telefonisch worden besteld via 055 527 03 00. Klik hier voor de openingstijden.

Hoe betaal ik mijn telefonische reservering?

Als je telefonisch ticket(s) reserveert via de theaterkassa, ontvang je per e-mail een factuur met daarin de informatie om het bedrag over te maken. Na betaling wordt de bestelling afgerond. Als je gekozen hebt voor e-tickets dan ontvang je deze per e-mail. Als je ervoor gekozen hebt de tickets per post te ontvangen, worden deze na betaling zo spoedig mogelijk verzonden. Voor verzending van tickets per post rekenen wij € 3 verzendkosten.

Klik hier voor meer informatie over telefonisch bestellen.

Kan ik ook vooraf tickets kopen bij Orpheus zelf?

Dat kan, aan de balie van de Theaterkassa. Deze is op werkdagen geopend van 10:00 tot 14:00 uur.

Klik hier voor meer informatie over de Theaterkassa.

Kan ik ook tickets kopen aan de deur op de avond van de voorstelling?

Dat kan als de voorstelling niet is uitverkocht. Eén uur voor aanvang van de voorstelling is de Theaterkassa in de foyer bemand. Daar kun je tickets kopen voor de voorstelling van die avond.

Kan ik mijn tickets contant betalen?

Het is niet langer mogelijk om in Orpheus met contant geld te betalen. Dit geldt ook voor de Theaterkassa. Bekijk hier de betaalmogelijkheden.

Tickets en ticketprijzen

Wat kost een ticket?

Ticketprijzen zijn afhankelijk van de voorstelling en de rang die je kiest. Voor het afrekenen zie je de exacte prijs op basis van de stoelen die je selecteert.

Hoe hoog zijn de service- en administratiekosten bij Theater Orpheus?

De ticketprijzen van Theater Orpheus zijn transparant: de prijs die u ziet, is de prijs die u betaalt. Er komen geen extra kosten meer bij. In de meeste gevallen is de ticketprijs inclusief:

  • Kopje koffie/thee voorafgaand aan de voorstelling (tenzij anders aangegeven)
  • Gebruik van de garderobe
  • Pauzedrankje (of een drankje na afloop als er geen pauze is)
  • Service- en administratiekosten

Kijk hier voor de actuele hoogte van de service- en administratiekosten.

Ik heb tickets gereserveerd. Wanneer kan ik deze ophalen?

Gereserveerde ticket(s) worden na betaling toegestuurd of kun je afhalen aan de balie van de theaterkassa. De balie is geopend op maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 14:00 uur en op voorstellingsdagen een uur voor aanvang van een voorstelling.

Ik heb ticket(s) besteld/ontvangen, kan ik deze nog annuleren?

Je kunt je tickets binnen 24 uur na aanschaf kosteloos annuleren. Na 24 uur van aanschaf tot 4 werkdagen voordat de voorstelling plaatsvindt kun je je tickets omruilen voor een tegoedbon of een andere voorstelling. Omruilen of annuleren van tickets kan telefonisch via 055-527 03 00, per e-mail via kassa@orpheus.nl of aan de balie van de Theaterkassa.

Klik hier voor meer informatie over tickets annuleren of retourneren.

Ik ben mijn tickets kwijt. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de theaterkassa. De kassamedewerkers kunnen, uitsluitend op vertoon van een legitimatie, duplicaatticket(s) voor je uitdraaien. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per ticket (met een maximum van € 10).

Wat moet ik doen als ik mijn ticket(s) niet heb ontvangen?

Wanneer je geen tickets hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de theaterkassa via 055 527 03 00.