Terugkoppeling Gasttevredenheidsonderzoek 2015-2016

Theatergasten tevreden over Orpheus!

Bezoekers van Theater Orpheus geven het theater gemiddeld een 8,3! Een prachtige uitkomst van het tevredenheidsonderzoek dat Orpheus In juni liet uitvoeren. In het onderzoek is uitgevraagd wat de ervaringen waren in het afgelopen seizoen (augustus 2015 t/m juni 2016). Maar liefst 1216 mensen vulden de enquête in: een representatief aantal. Orpheus zal de resultaten gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren.
 

ANWB Theaterverkiezing

Ons team is erg trots op de uitkomst van het onderzoek; we hopen dat steeds meer mensen de weg naar ons mooie theater weten te vinden. Momenteel wordt door de ANWB een verkiezing georganiseerd voor het meest gastvrije theater van Nederland. De stemronde is geweest en op 4 oktober worden de winnaars bekend gemaakt!


De uitslagen van het onderzoek

Algemeen
Theater Orpheus ontvangt rapportcijfer 8,3: een prachtige waardering! De meest genoemde positieve punten van het theaterbezoek aan Orpheus zijn:

  • Vriendelijk personeel;
  • Gastvrije ontvangst;
  • Drankjes inbegrepen bij het ticket;
  • Architectuur: modern en ruim.


Kaartverkoop & digitalisering

Velen van u hebben hinder ondervonden van de technische storing die het kaartverkoopsysteem trof tijdens de seizoenslancering van het nieuwe seizoen. Afgezien daarvan bent u over het algemeen tevreden, hoewel u ook komt met goede tips voor een groter bestelgemak. Vele tips zijn te koppelen aan het onderwerp digitalisering, zoals het mogelijk maken van het scannen van e-tickets. U kunt zich voorstellen dat ons team continu werkt aan een gemakkelijke en efficiënte ‘ticketing’ en dat digitalisering van enkele zaken hier zeker een grote rol in speelt.

Wij kijken bijvoorbeeld naar de mogelijkheden voor:

  • Scannen van tickets m.b.v. een barcode en daarmee het digitaal tonen van e-tickets. Printen van tickets is dan niet meer nodig;
  • Overzichtelijkere e-tickets. Orpheus is op dit moment nog gebonden aan een vast ticketsjabloon, wijzigingen zijn hierin (nog) niet mogelijk;
  • Tegoedbon via de site inwisselbaar maken.


Dit is reeds voltooid het afgelopen jaar:

  • Online boeken van tickets voor kleine zaalkaarthouders;
  • Online boeken van Vriendenactiviteiten;
  • Online boeken van twee plaatsen, wanneer er drie plekken naast elkaar vrij zijn. Voorheen was dit niet mogelijk omdat er bij een dergelijke boeking één losse stoel overblijft. Dit is niet wenselijk, maar in dit geval hebben we het bestelgemak voorrang gegeven.


Het bezoek

Dat we hard werken aan een warm welkom voor iedereen wordt gelukkig opgemerkt; onze medewerkers worden als vriendelijk en zeer gastvrij omschreven en de ontvangst in Orpheus krijgt daarom een mooie 8,3.

Enkelen van u geven daarbij wel aan dat de ontvangst hier en daar rommelig kan verlopen en dat de controle op geldige kaarten soms te wensen overlaat. Ook is de logistiek in en om het pand soms een heikel punt; het is niet altijd even duidelijk welke entree gebruikt moet worden en waar u het beste kunt parkeren. Onderstaande vragen zijn de meest gestelde over de parkeergarage en bewegwijzering.

1. Waarom is er geen overdekte overgang tussen de parkeergarage en het theater?

2. Waarom is de parkeergarage zo vol en duurt het lang om uit te rijden?


Self-service garderobe

Om de druk op de garderobe bij binnenkomst en na afloop van de voorstelling te verlichten, spelen we met het idee om een extra garderobe in te richten waarbij u zelf uw jas mag ophangen. Deze garderobe wordt dan niet bemand en is onbewaakt. In dit onderzoek hebben we u gevraagd wat u hiervan zou vinden.
Velen van u gaven aan dat dit een goed idee is, mits er ook nog een mogelijkheid bestaat te kiezen voor een bewaakte garderobe – eventueel tegen betaling. Komend seizoen gaan we dit idee verder uitwerken.

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.